K

Wednesday, July 20, 2011

10 KOD RAHSIA SUAMI ISTERI

Setiap
pasangan mempunyai kod
ajakan bercinta yang berbeza.
Ada yang malu-malu
mengatakan, "Malam ini sejuk
banget, yuk 'main' biar hangat!"
atau ada juga yang terang-
terangan, "Ayo kita lakukan!".
Cuba ingat-ingat lagi, apakah
anda termasuk orang yang selalu
terang-terangan mengajak
bercinta atau mempunyai kod
khas yang hanya difahami oleh
anda dan pasangan?
Apapun kalimat yang
diungkapkan, berdasarkan kajian
yang dituangkan dalam Journal
of Social and Personal
Relationships menyebutkan
bahawa pasangan yang
mempunyai kod khas sebagai
ajakan bercinta adalah pasangan
yang mempunyai ikatan yang
lebih baik berbanding mereka
yang tidak mempunyai kod khas.
Jika anda belum mencari kod
khusus, ada beberapa kod yang
boleh anda tiru dari 10 wanita di
bawah ini.
Kod # 1
Agar tidak ketahuan oleh anak-
anak, salah satu dari kami
biasanya mengatakan, "Kamu
punya tugas kan? Sudah
dikerjakan?" terutama di depan
anak-anak.
Kod # 2
"Yang ada di balik seluar anda
sudah siap belum?" biasanya
suami saya terus tersenyum dan
tahu kalau saya sedang ingin
'bermain'.
Kod # 3
Kod yang biasanya kami pakai
adalah, "Es krim yuk!", Kadang
kalau ingin yang tambahan, kami
pakai, "Mau satu atau dua
scoop?".
Kod # 4
Kalau suami saya sudah
mengatakan, "Jangan lupa
santapan malam!" bermakna
kami akan menghabiskan malam
yang hangat.
Kod # 5
Kod kami agak aneh. Kalau salah
satu dari kami ingin bercinta,
saya atau suami cukup
mengatakan, "Si monyet sudah
lapar," hahaha ...
Kod # 6
Kami punya lipstik khusus. Saat
hasrat sudah membara, salah
satu dari kami biasanya menulis
'Jam Malam' di cermin bilik
mandi. Itu artinya akan ada
kegiatan tambahan pada malam
harinya.
Kod # 7
Jika saya ingin mengajak dia
bercinta pada saat menonton
perlawanan di televisyen
biasanya saya bilang, "Padahal
ada pertandingan yang lebih
seru loh," Biasanya televisyen
langsung mati pada saat itu juga.
Kod # 8
Kod kami cukup menggiurkan,
"Makan coklat enak nih!"
Kod # 9
Saya dan suami sering memakai
istilah bowling. "Main bowling
yuk!" atau "Lama ya kita tidak
main bowling," Kami tidak akan
bermain bowling sebenar,
kerana kami akan main bowling
yang lain.
Kod # 10
Kerana takut ketahuan anak-
anak, suami saya punya kod yang
berkaitan dengan makanan.
"Punya snack untuk camilan
malam?".
Semua kod di atas hanya contoh
yang boleh anda tiru. Jika anda
ingin mencipta kod baru, cuba
saja! Pastikan pasangan anda
juga mengerti kod tersebut.

No comments: